După 7 ani de administrație locală condusă de primarul Mihai Chirica, marile proiecte întârzie să apară, iar imaginea orașului este afectată de numeroasele scandaluri și suspiciuni de corupție, în care edilul a implicat comunitatea.

Din acest motiv, PSD Iași arată că la acest moment:

– NU AVEM pasaje auto supra și subterane – Câțiva ani, primarul Mihai Chirica a amăgit ieșenii cu două pasaje subterane în Podu Roș, pe splaiurile Bahluiului. Au fost prezentate randări și filme de impact. Nu s-a întâmplat nimic. Apoi, au fost transformate în pasaje supraterane. Iarăși, frumos colorate. Nu au fost construite nici subteran, nici suprateran, iar traficul e gâtuit în Podu Roș, probabil una dintre cele mai aglomerate intersecții nu doar din Iași, ci din toată țara. Apoi, a fost prezentat un pasaj în Agronomie, altul pe Anastasie Panu, ambele subterane. Nici acestea nu au fost începute. Eșec total!

– NU AVEM parcări de reședință – Seara, în cartierele din Iași, nu mai ai loc să arunci un ac. În Tătărași, în Dacia, Mircea sau Nicolina, se parchează claie peste grămadă. În peste 6 ani de mandat, primarul Mihai Chirica nu a fost în stare să facă nici macăr o singură parcare de reședință supraterană, etajată. Niciuna. Dar nu toți ieșenii au avut norocul de o soacră, care să plătească ratele la vila cu garaj, dintr-un cartier privat cu barieră la intrare. Oradea, Clujul și, mai nou Sibiul, au mii de locuri de parcare de reședință.

– NU AVEM șosea de centură – Zilnic, măsurătorile arată depășiri uriașe la principalii indicatori de poluare. Una dintre principalele cauze este traficul greu care traversează orașul. La București, Brașov, Oradea, Cluj se lucrează la amenajarea de centuri, ba chiar în regim de autostradă. Suceava și-a terminat centura, sunt proiecte în lucru la Bârlad și Tecuci. La Iași, tot nimic. În perioada 2019-2021 PNL a fost la guvernare, iar primarul Chirica și președintele CJ Alexe au promis că fac echipă pentru Iași. Au făcut, dar la dosare penale!

– NU AVEM o autogară – Ani de zile, a fost mutată pe hârtie, de la Gară în Tudor Vladimirescu, apoi la periferie și iarăși înapoi. A fost propusă pentru finanțare ba prin fonduri UE, ba cu credit. Ca în final, să nu se mai întâmple nimic. Iașul, oraș care manifestă un magnetism regional, cu a doua cea mai mare populație a țării, cu peste 50.000 de studenți, cu trafic regional ținând cont de adresabilitatea marilor spitale (de Copii, Neuro, Pneumo, IRO etc), cu Aeroport internațional, nu are o autogară modernă.

– NU AVEM piste de biciclete – Primarul Chirica s-a lăudat că face piste de biciclete. Ba din Păcurari în Centru, ba din Copou în Centru. Ba pe trotuar, ba pe carosabil. Ba cu popici, ba fără popici. Nu a mai făcut nimic. S-a lăudat că implementează proiectul de bike sharing. L-a și botezat Iași Velo City și a anunțat finanțare UE. Suntem în 2022 și nu mai știm nimic despre acesta. La Cluj funcționează de câțiva ani. Anul trecut, cu acest sistem, la Cluj s-au făcut 58.000 curse.

– NU AVEM stadion – Ca viceprimar și apoi ca primar, Mihai Chirica a vânturat mai multe machete de stadion. Inițial, a spus că-l modernizează pe cel existent, apoi că face unul nou-nouț. A fost gâlceavă pe stabilirea amplasamentului. Într-un final a fost stabilit în Moara de Vânt. A primit formă de coroană regală, în ciuda opiniilor celor mai importanți arhitecți. Însă, nu l-a mai început. Și, din păcate, nici nu sunt prea mari șanse să-l facă. Ploiești, Cluj, Craiova, Arad au demult deja. Acum se lucrează intens la Sibiu. Cu finanțare de la Primăria locală. Modernizarea arenei este cea mai mare lucrare pe care Primăria a efectuat-o în ultimii 30 de ani. Costurile se ridică la aproximativ 24 de milioane de euro.

– NU AVEM sală polivalentă – E o situație trasă la indigo, seamănă ca două picături de apă cu proiectul stadionului. Polivalenta a fost plimbată prin șesul Bahluiului și în Moara de Vânt, a fost desenată tot sub formă de coroană. Și, evident, abandonată. La Cluj, sala polivalentă aduce beneficii uriașe comunității: au fost organizate competiții internaționale de tenis, handbal, baschet, gimnastică, olimpiade și concerte de primă mână. Craiova are o sală, cea de la Oradea e aproape gata.

– NU AVEM niciun parc industrial pe raza municipiului – Ani în șir s-a vorbit despre fosta platformă CUG (Fortus) ca despre un potențial parc industrial. Periodic, în comunicările publice, primarul Chirica l-a dat ca și făcut. 2014, Digi 24: „Iași. Soluție pentru salvarea Fortus. Autoritățile locale vor să construiască un parc industrial”, este titlul artiolului. „În schimbul datoriei pe care Fortus o are către municipiul Iași să acceptăm să preluăm unele active pe care ei le-au considerat nefuncționale și care pot veni în sprijinul unui parc industrial”, a declarat atunci Mihai Chirica, în calitate de viceprimar. Din 2014 și până în 2022 l-a mai prezentat de câteva ori. Rezultatul = 0.

– NU AVEM bazin olimpic de înot, NU AVEM parcări centrale publice noi, NU AVEM parcuri noi, NU AVEM autobuze electrice, NU AVEM park and ride. Și lista poate continua.

„Din păcate, în acest context Iașiul pare condamnat la stagnare. Dacă ieșenii nu vor conștientiza că timp de 7 ani au fost păcăliți cu vorbe dulci atunci nu vom avea prea curând un oraș care să se dezvolte într-un ritm accelerat. Iașiul are nevoie de o administrație competentă, cu viziune și nu una care de abia reușește să asigure funcționalitatea orașului. Iașiul are nevoie de un primar care să fie permanent conectat la nevoile locuitorilor și nu unul preocupat de rezolvarea problemelor penale. Marile proiecte de care au atât de multă nevoie ieșenii nu vor fi realizate prea curând. Mă gândesc aici la nevoia de îmbunătățire a infrastrucruii rutiere, construirea unei autogări moderne, a unui stadion și a unei săli polivalente. Toate acestea ar putea să aducă venituri suplimentare comunității. Dar primarul Mihai Chirica are alte preocupări. Iar comunitatea ar trebui să nu-l mai solicite în viitor.” a declarat senatorul Maricel Popa, președintele PSD Iași.

Departamentul de comunicare al PSD Iași