09.07.2018

Conferință de presă susținută de președintele PSD Liviu Dragnea la Parlament

PSD

Așa cum v-am spus săptămâna trecută, astăzi am prezentat colegilor din grupul parlamentar PSD de la Camera Deputaților o variantă pentru legea off-shore diferită de varianta care a venit de la Senat. Este o lege, după părerea mea, de o importanță strategică uriașă, e vorba de una dintre cele mai mari oportunități pe care le poate avea România. Au fost multe discuții în spațiul public, le știți, postări, luări de poziție, păreri, puncte de vedere, unele foarte, foarte intense, altele mai așezate. O să vă prezint foarte schematic și foarte pe scurt diferențele și în final ceea ce ne interesează ca români, ce câștig are România din ceea ce propunem noi.

Varianta Senatului: era prevăzut un credit fiscal cu toată fiscalitatea înghețată, adică orice impozit, taxă, impozit pe profit, pe venit, orice înseamnă fiscalitate generală în România, dacă ar fi survenit vreo modificare în perioada derulării acordului petrolier, deci următorii 20, plus posibil 15 ani, companiile care operează în off-shore nu trebuiau să plătească nimic, adică statul român le făcea un credit fiscal, suma pe care trebuiau să o plătească în plus o dădea statul și de-acolo și-o lua statul, deci, practic, nu plăteau nimic, ceea ce era inacceptabil. În același timp, impozitul pe veniturile suplimentare era eliminat. La ce se referă acest impozit? În 2013 și în 2014 s-au adoptat niște ordonanțe de urgență care au stabilit odată cu creșterea prețului la gaze intervale de creștere pe care se adoptă niște impozite suplimentare. În varianta Senatului, acest impozit pe venituri suplimentare era eliminat, adică 0. Al treilea obiectiv, după părerea mea la fel de important, zic unii chiar mai important decât componenta financiară, ce cantitate de gaze din Marea Neagră rămâne disponibilă pentru piața românească. În varianta Senatului, 100% contracte bilaterale. Ce înseamnă acest lucru? Că producătorul încheie contracte bilaterale la ce preț vrea, cu cine vrea, pe ce perioadă și pe ce cantitate dorește fără ca statul român să știe și, probabil, 100% din cantitate pleca la export, în principal în Ungaria, după care în Vest, deci, practic, rezerva de gaze din Marea Neagră pleca din România, nu rămânea în România, se ducea la export. De ce e foarte important acest aspect, mai important decât componenta financiară? Noi avem și acum o diferență de cantitate de gaze necesară pentru a ne acoperi necesarul actual al consumului de gaze în România, practic, o dependență față de ruși. Din păcate, producția de gaze din on-shore, de pe terestru, este în scădere. Rezervele de gaze sunt niște pungi de unde iei și scade gazul, e simplu, ca la butelie. Diferența necesară pentru a fi acoperită în anii următori creștea, deci dependența față de ruși crește. Cu atât mai important este ca din noua rezervă de gaze naturale din Marea Neagră să se acopere acest necesar din resursele noastre și să rămână și un plus pentru a se sprijini economia românească, practic, să devenim una dintre puținele țări independente energetic din lume.

Redevența: a fost o falsă discuție în spațiul public și miza nu era redevența și nici nu ne-am dus pe această linie, pentru că redevența, ne place, nu ne place, este prinsă în acordul petrolier cu aceste companii din 2008. Odată redevența prinsă acolo, nu se mai poate modifica sau, dacă vrei s-o modifici, se câștigă la orice tribunal internațional, deci nu aceasta era miza. Ce am prins noi în varianta de la Camera Deputaților pe care o vom vota astăzi, după ce termin conferința de presă cu voi? Creditul fiscal se elimină. În primul rând, era profund discriminatoriu față de celelalte companii din România. Se reintroduce un impozit pe veniturile suplimentare. În ce fel? S-a luat ca bază prețul de 45,71 lei pe megawat-oră, este prețul de bază care a fost luat în calcul în 2013, s-a pus un impozit pe diferență, diferența de la 45,71 până la 85 de lei, care înseamnă 39,29 lei, se impozitează cu 30%. V-am făcut aici un calcul doar pentru acest interval, înseamnă 24,87 miliarde lei. Rezerva de gaze estimată la 200 de miliarde de metri cubi, transformată în megawați-oră înseamnă 2,11 miliarde megawați-oră, ceea ce înseamnă 6,28 miliarde dolari pe care le încasează statul român din acest interval, 45,71-85 de lei. De la 85 de lei în sus, la intervale de câte 15 lei se adaugă câte 5%, între 85 și 100 de lei, 15% pe diferență care se adaugă la cei 30% până la 85 de lei, deci ceilalți nu dispar, între 100 și 115 lei, 20% pe diferență, care se adaugă la cei 30%. Până la 190 de lei s-au făcut aceste intervale care vor fi trecute în lege. S-a făcut o prognoză până la 145 de lei, unde se estimează că s-ar putea să ajungă la un moment dat prețul. Făcându-se calcul după aceste date, cum v-am prezentat mai devreme, statul român ar urma să încaseze 15,2 miliarde de dolari. Dacă prețul va crește și mai mult, statul va încasa și mai mult. La aceste sume care reprezintă aceste impozite pe venituri suplimentare se adaugă redevența estimată la 230 de milioane de dolari pe an înmulțit cu 20 de ani, 4,6 miliarde, adică un total de 17,8 miliarde de dolari. S-a luat o estimare pesimistă minimă, care ar fi celelalte venituri generate pentru statul român în activitatea directă și indirectă pe orizontală, impozit pe profit, impozit pe venit, impozit pe dividende, contribuții sociale și alte taxe și impozite, s-a luat minimum minimorum, aproximativ 2 miliarde de dolari, deci cu această formă a legii statul român primește, încasează venituri de peste 20 de miliarde de dolari. În spațiul public s-a discutat și se discută de mult, se știe că rezerva este mai mare decât cea exploatată, cel puțin dublă, zic unii specialiști, ceea ce înseamnă că această lege poate să genereze, după ce și celelalte perimetre o să înceapă să fie exploatate, venituri de 40 de miliarde de dolari. În ceea ce privește cantitatea de gaze care se vor tranzacționa pe platformă de tranzacționare în România, jumătate din producția de gaze exploatată din off-shore va fi tranzacționată pe piața din România, ceea ce înseamnă acces pentru consumatorii români, înseamnă acoperirea deficitului de gaze naturale pentru consum și pentru economia românească, înseamnă independență energetică și o infuzie serioasă în economie, deci dezvoltare.

Ce mai introducem la Cameră? Sumele încasate din impozitele pe veniturile suplimentare și din redevență, deci nu vorbim de impozit pe profit, vor alimenta fondul special creat în ordonanța pentru parteneriatul public-privat. Aceste sume vor avea o destinație specială, fiecare metru cub de gaze extras din Marea Neagră se va duce într-o autostradă sau într-un alt mare proiect de infrastructură din România. 25% din firme și din angajați vor fi din România și din spațiul Uniunii Europene. Acestea sunt câștigurile pe care le va avea statul român, 40 de miliarde de dolari minim și, din păcate, acestea erau sumele pe care, într-adevăr, statul român le-ar fi pierdut dacă la Cameră nu făceam aceste modificări. Sumele încasate din impozitul pe venitul suplimentar, adică veniturile obținute din aceste impozite, pe tranșele de diferență de preț, și din redevențe – sunt 17,8 miliarde dolari doar pe acest perimetru, 36 de miliarde de dolari, probabil, pentru toată cantitatea de gaze.

În plus, au mai fost modificări, și acestea sunt importante, nu au fost de notorietate, se crease prin lege posibilitatea ca traversarea proprietăților, inclusiv în on-shore, pe terestru, să se facă fără aprobarea proprietarului, fără planul urbanistic zonal, general, de detaliu, chiar se stabilise și drept de afectare a imobilelor care ar fi fost pe parcursul conductei fără aprobarea proprietarului, ceea ce nu putea fi acceptat. În același timp, s-a pus și condiția ca aceste avize și aprobări să nu dureze mai mult de 30 de zile, pentru că nici sistemul actual de fluidizare și de simplificare a procedurilor nu putea fi exportat aici. În același timp, ce vreau să vă mai spun, aceste modificări trebuia să aibă în vedere ceea ce am spus acum vreo două săptămâni, să găsim care este cel mai bun raport, cel mai bun echilibru între dorința legitimă a statului român de a obține venituri semnificative și de a avea acces la propria rezervă de gaze pentru economia românească și între interesul legitim al investitorilor de a avea predictibilitate, de a avea stabilitate în legislație și de a scoate profit. Aceasta este rațiunea oricărei afaceri, deci nu puteam să mergem cu o lege prohibitivă în care să discutăm despre ipotetice venituri luate dintr-o investiție care nu se face, dar nici nu putem să rămânem în varianta în care statul român, practic, nu rămânea decât cu redevența.


 

Întrebare: Cine a modificat legea în varianta Camerei Deputaților?

Liviu Dragnea: Eu împreună cu domnul Iancu.


 

Întrebare: Ca specialiști cu cine ați discutat? Ați avut presiuni din partea companiilor interesate?

Liviu Dragnea: Am discutat cu specialiști din ANRE, ANRM și din anumite ministere, s-au făcut simulări, calcule, iar în ceea ce privește presiunile, nu vreau să comentez absolut nimic. Spun doar că eu n-am fost de acord ca în Camera Deputaților să intre la vot o lege total împotriva intereselor românești.


 

Întrebare: Forma aceasta e negociată și cu investitorii?

Liviu Dragnea: Din câte am înțeles eu, știu, dar nu se negociază o lege în Parlament cu firmele. Firmele au fost permanent la consultări, au fost consultări în Comisie, s-au întâlnit cu membrii Comisiei, deci au fost discuții în permanență. Eu cred că știu. Am avut o discuție cu domnul Tăriceanu, săptămâna trecută ultima dată, joi, despre acest subiect.


 

Întrebare: Una dintre nemulțumiri era taxa pe veniturile suplimentare. A existat un amendament la Camera Deputaților cu această taxă de 80%. Cum s-a ajuns la această formulă cu mai multe taxe?

Liviu Dragnea: Eu știu că s-a discutat. N-am înțeles foarte bine întrebarea, amendamente au fost multe. Știu, de exemplu, că colegii liberali și cred că și de la USR insistau foarte mult ca legea să fie adoptată în forma de la Senat, pur și simplu. Aceasta este cea mai bună formă, e mult mai bine să pui tranșe de diferență de preț în care să poți să crești gradual decât să pui o singură tranșă, să pui o cotă mare sau, mai rău, o cotă mică. Eu nu am discuții directe cu companiile, nu particip la negocieri cu companiile, dar din câte știu eu se pare că sunt la curent și până la urmă va fi o lege în Parlamentul României pe care cred că o vor accepta.


 

Întrebare: La acea cotă de 50% pentru consumul intern cum ați ajuns?

Liviu Dragnea: Întrebarea este de ce jumătate din producție să rămână în România și nu 30%? Pentru că interesul românesc este să fie o cantitate mai mare de gaze disponibile pentru piața românească. Este deja în legea petrolului. Discuția era dacă se pune în off-shore un procent mai mic decât ce este în legea petrolului, amendament care a fost adoptat de curând. 50% este o cotă bună, foarte bună pentru statul român. Nu am acceptat un procent mai mic pentru piața românească, e simplu. Nu de mâine se întâmplă acest lucru, pentru că n-au început efectiv extracția și furnizarea de gaze, statul român oricum va trebui să lucreze la dezvoltarea capacității de transport, ceea ce este foarte important, ceea ce face în principal Transgazul, culoarul BRUA este în derulare și Transgazul lucrează. Astăzi, România, într-adevăr, nu are capacitate să absoarbă tot acest plus de gaze, dar noi nu putem să fim de acord cu oficialii ungari care ne spuneau că noi trebuie să dăm drumul la gaz să plece din România, că nu se poate consuma. Ba se poate consuma! Odată potențialul decis și foarte previzibil, sigur că piața din România se va dezvolta. Gândiți-vă numai câte localități din România nu sunt conectate la gaze, câte capacități de producție vor urma să se dezvolte în România, știind că au acces la gaz, nu la un gaz scump și care să depindă de robinetul din Est.


 

Întrebare: De ce ați simțit nevoia să prindeți în lege acea prevedere clară cum că 25% din firme să fie românești sau din UE?

Liviu Dragnea: Era deja în varianta de la Senat. Noi am adus aici două completări, o explicitare unde s-a făcut trimitere la Codul Fiscal, să nu existe confuzii, și am pus în lege în plus „și din spațiul Uniunii Europene” pentru a nu risca o reacție din partea Comisiei Europene prin faptul că punem o condiție restrictivă, ca numai firme românești să participe la aceste 25 de procente.


 

Întrebare: Costul la care se va tranzacționa gazul în România va fi unul preferențial?

Liviu Dragnea: Nu este pentru statul român. Platforma de gaze, tranzacționarea pe bursă, practic, este una transparentă, este deja un trend în Uniunea Europeană, se urmărește ca procentul care să fie tranzacționat pe bursă să fie în creștere, pentru că contractele bilaterale – eu nu mă refer la aceste companii și nu cred că ajungeau aici, dar așa, ca să facem o mică comparație, noțiunea de contracte bilaterale a născut „băieții deștepți” din energie, pentru că în contractele bilaterale se pot pune orice prețuri între cei doi parteneri, unele chiar foarte mici, și undeva pe lanț, ulterior, să apară profitul. Tranzacționarea pe bursa românească a jumătate din cantitate, nu statul român va cumpăra, ci companiile românești, furnizorii din România care mai departe dau la distribuitori și la consumatori. Dar este unica șansă ca jumătate din gaz să rămână în România. Bineînțeles că producătorul are tot interesul, în condițiile în care va avea cerere, să vândă în România, pentru că este mai ieftin. Una este să vinzi cu un cost de transport mai mic, alta e să vinzi traversând toată România până în nu știu ce țară. În același timp, și contractele bilaterale sunt foarte importante pentru producători, pentru că nu poți să pui 100% tranzacționare pe piață, pentru că ei trebuie să aibă o garanție, până își finalizează investiția, că vor avea în mod cert cumpărători pentru gazul lor. 50-50% este o proporție corectă.


 

Întrebare: Ar fi fost mai ușor dacă am fi avut o lege a redevențelor?

Liviu Dragnea: Poate da, poate nu, dar redevența e doar un aspect, e important, dar nu cel mai important, dar în același timp vă spun că trebuie să știm acest lucru, redevența respectivă e deja prinsă în acordul din 2008 pe care nu-l mai poți modifica.


 

Întrebare: Președintele a decis astăzi să o revoce pe doamna Kövesi. Cum ați primit vestea dumneavoastră? Se elimină posibilitatea suspendării domniei-sale?

Liviu Dragnea: Am primit-o pe telefon vestea revocării. V-am spus și înainte să vin la grup, azi am discutat și despre Codul Administrativ, era o lege importantă pe care o vom vota astăzi. Președintele Iohannis a revocat-o după 30 de zile și nu cred că a făcut-o de dragul respectării Constituției, ci a făcut-o din cauza unor presiuni generate de calcule personale, probabil, dar discuția despre suspendare nu era generată doar de această încălcare a Constituției, ci de un complex de abateri constituționale ale președintelui. Un exemplu este faptul că și-a făcut un obicei din a bloca și întârzia aproape orice lege a Parlamentului și aproape orice inițiativă a Guvernului, dacă este și dumnealui pe circuit. Discuția despre suspendare va continua în partid și vom discuta și în coaliție. Nu știu ce altceva aș putea să vă mai spun. E o discuție serioasă pe care trebuie să o purtăm foarte așezat, pentru că este un demers foarte serios, nu e un demers în joacă, dar, din păcate, președintele arată de mult că nu respectă Constituția, nu respectă atribuțiile, nu mai are puterea să fie un președinte deasupra partidelor, să fie un președinte fără interese partinice, un președinte care să fie mediator între puterile statului, ceea ce duce la foarte multe blocaje, amenințări ale premierului și multe alte gesturi și acțiuni ale președintelui.


 

Întrebare: Ați vorbit despre presiuni. La ce vă referiți?

Liviu Dragnea: Eu cred că decizia a fost luată, dacă dorea să ia această decizie de la început, nu-l oprea nimeni, cred că nici copiii de grădiniță nu au crezut că are nevoie de 30 de zile ca să citească decizia Curții. Nici nu trebuie să citești toată motivarea, dacă ar fi fost un demers sincer, o făcea de la început, nu ținea 30 de zile acest subiect pe agenda publică și, repet, fiind în încălcarea Constituției din secunda a doua de când s-a publicat decizia Curții în „Monitorul Oficial”, și un îndemn la încălcarea deciziilor Curții Constituționale. Sigur că, raționând, mergând pe o anumită logică elementară, probabil că au intervenit alte presiuni de natură personală, calcule personale, habar n-am! N-am de unde să știu ce e în mintea dumnealui și care au fost resorturile, dar din moment ce n-a făcut-o atunci când trebuia s-o facă – putea s-o critice, așa cum se critică deciziile, dar se pun în aplicare –, înseamnă că s-a întâmplat ceva pe parcurs.


 

Întrebare: V-a deranjat că nu a făcut-o personal?

Liviu Dragnea: Pe mine nu mă mai deranjează de mult ce face sau nu face președintele României, dar cred că cei care au spus astăzi că era un demers care trebuia asumat personal cred că au dreptate, pentru că până acum personal a tot spus că e o decizie de oportunitate politică, după aceea a tot spus că mai are de citit, mai are de citit. Cred că trebuia să vină să o spună singur, dar e mai puțin important.


 

Întrebare: Noua propunere a ministrului va aștepta intrarea în vigoare a legii a statutului magistraților?

Liviu Dragnea: Va fi o decizie a ministrului Justiției. Nu văd de ce ar trebui să aștepte ministrul Justiției până când vor intra în vigoare noile legi. E aceeași procedură, nu s-a schimbat nimic.


 

Întrebare: Pe vechea procedură președintele poate refuza o propunere a ministrului Justiției de mai multe ori, pe noua lege poate refuza o singură dată.

Liviu Dragnea: Cred că e exact invers. Dacă citim decizia CCR, dar are mai puțină importanță pentru mine, eu nu știu ce va face ministrul Justiției, dacă o să mă întrebe, o să îi spun care e punctul meu de vedere, dar poate să îl afle și acum, nu cred că trebuie să aștepte modificarea legilor justiției. Este un loc vacant, are atributul propunerii, cred că va trebui să declanșeze procedurile. Nu știu ce să aștepte!


 

Întrebare: Considerați că a fost distrus statul paralel?

Liviu Dragnea: Nu, nu. Din păcate, aici discutăm de o caracatiță mult mai mare. Eu doar îmi exprim speranța, nu numai eu, mulți români, foarte mulți români, enorm de mulți români, ca la un moment dat să ajungem în România ca o parte dintre procurori să acționeze cu bună-credință și pentru aflarea adevărului și prin respectarea legii și să înțeleagă exact independența pe care nimeni nu le-a știrbit-o, nimeni din clasa politică nu le-a știrbit-o, ba dimpotrivă, independența lor a fost știrbită de anumite, așa cum s-a tot văzut, de anumite acțiuni, gesturi, chiar presiuni, și ar fi bine să ancheteze și să facă cercetări având două obiective esențiale, aflarea adevărului și respectarea drepturilor și libertăților fundamentale, nu să acționeze pe comandamente politice.


 

Întrebare: Ce garanții puteți avea că noul șef al DNA nu e parte a statului paralel?

Liviu Dragnea: Nicio garanție, n-am spus niciodată acest lucru, dimpotrivă, am spus de mai multe ori, de multe luni am spus, doar discuția despre cine este șeful DNA este insuficientă și ne și păcălește. Este o problemă de sistem, de abordare. Până la urmă, un stat de drept, din punctul meu de vedere, este un stat în care trebuie să funcționeze domnia legii și în care orice cetățean român să aibă mai mari speranțe că dacă este nevinovat nu pățește nimic. Aceasta este cea mai mare problemă sau una dintre marile probleme: teroarea, nesiguranța, vorbiți cu avocați, să vedeți ce spun avocații, că se deprofesionalizează marea majoritate, au sentimentul inutilității, nu contează argumentele lor, nu contează lipsa de probe, nu contează trimiterile la legi și la proceduri, iar justițiabilul este tot timpul în nesiguranță. Doar dacă se va schimba abordarea, doar dacă vor intra în vigoare noile legi, pentru că acestea sunt lucrurile pe care le au în vedere în continuare, să nu se mai permită. Apar întrebări, bun, a apărut această revocare, dar ce se întâmplă cu cei care au semnat protocoalele, ce se întâmplă cu cei care au pus în aplicare protocoalele, cei care au folosit acele protocoale?


 

Întrebare: Vă întreba fostul președinte dacă veți respecta decizia CCR care recunoștea referendumul privind reducerea numărului de parlamentari?

Liviu Dragnea: N-am de gând să-i dau o replică fostului președinte, dar eu nu am o mare rezervă în varianta de 300 de parlamentari, ba dimpotrivă! Am susținut în mai multe rânduri de-a lungul anilor și am vorbit cu mai mulți colegi din țările Uniunii Europene despre unicameralism și bicameralism și absolut toți mi-au zis că bicameralismul este mult mai eficient pentru democrație, pentru ideea de dezbatere democratică, dar ca număr de parlamentari, aș susține ca parlamentarii să fie aleși prin vot uninominal direct, dar nu e niciun subiect pe care vreau să îl deschid astăzi, dar niciun subiect închis. Mai este timp de discuție și va trebui să-l discutăm. Ideea unui număr mai mic de parlamentari, 300 plus minoritățile, de exemplu, este o idee pe care eu am agreat-o atunci când a fost discutată, dar și varianta de alegere uninominală.


 

Întrebare: Am putea să vorbim de o modificare a legii electorale în acest sens?

Liviu Dragnea: În aceste condiții, am putea să vorbim despre faptul că vom vorbi despre acest lucru în actuala legislatură, nu în actuala sesiune. Timp este, avem acea constrângere de cel puțin un an până la data alegerilor, nu știu dacă în acest an, dar vom mai discuta. Este un subiect pe care eu nu-l consider închis, este tot ce pot spune, când vom decide să-l deschidem vom discuta.


 

Întrebare: Subiectul suspendării președintelui rămâne deschis în cadrul coaliției?

Liviu Dragnea: Rămâne unul deschis.


 

Întrebare: Când vom avea o decizie?

Liviu Dragnea: Dacă a rămas subiectul deschis, sigur că decizia de astăzi e importantă, toți parlamentarii știau că astăzi vom discuta despre calendarul procedurilor de inițiere a suspendării. A apărut această decizie, sigur că am amânat discuția, dar n-am închis-o. Eu am avut o discuție în week-end cu domnul Tăriceanu și i-am spus că din punctul de vedere al PSD noi nu mai vedem altă soluție, pentru că s-a stat o lună de zile, nu putem să stăm indiferenți la o încălcare atât de brutală și de evidentă a Constituției.


 

Întrebare: Ziua de azi e o victorie pentru PSD?

Liviu Dragnea: Nu. Nu e o victorie pentru nimeni această revocare, pentru absolut nimeni. Este doar o măsură mică dintr-un complex de măsuri care trebuie să se întâmple în perioada următoare. Faptul că stăm de ani de zile și conviețuim cu un sistem subteran, ocult al unei puteri nelegitime ce bucurie poate să fie? Bucuria va fi când această țară se va elibera. Când va fi, cine va fi în viață atunci, n-am de unde să știu acum.


 

Întrebare: Cum va continua lupta anticorupție?

Liviu Dragnea: Eu sper ca combaterea corupției să aibă loc într-un mod eficient și să aibă în vedere respectarea legii și a procedurilor. Credeți că dacă nu se întâmpla revocarea și venea la termen, se încheia capitolul sau cum? Ce am spus mai devreme: trebuie o reformă profundă, o schimbare completă de abordare din partea celor care instrumentează. Dacă vor rămâne aceleași obiceiuri de mărturii luate prin presiuni, prin amenințări – acum se întâmplă lucrurile acestea, în fiecare zi sunt chemați oameni, amenințați, presați să spună ce vor cei care îi anchetează.


 

Întrebare: Domnul Tăriceanu e de acord cu suspendarea?

Liviu Dragnea: Întrebați-l pe dumnealui.


 

Întrebare: La întâlnirea de vineri cu domnul Tăriceanu dumneavoastră l-ați anunțat că decizia e luată, iar azi urmați să stabiliți calendarul?

Liviu Dragnea: Am avut o discuție destul de lungă și așezată și i-am spus discuțiile din PSD, care-s foarte avansate și nu sunt începute de acum, presiunile mari care vin din teritoriu de la toți susținătorii noștri, le-am spus că PSD se îndreaptă către această decizie și l-am rugat să se gândească care este punctul dumnealui de vedere. Nu a respins această idee, urmând să discutăm începând de astăzi care sunt procedurile, calendarul, să vedem programul parlamentarilor, pentru că sesiunea aceasta extraordinară se încheie, deci domnul Tăriceanu nu a respins ideea suspendării.

Vă mulțumesc mult și vă doresc o zi bună!

Urmărește-ne pe Facebook YouTube Twitter

Acest site foloseşte cookie-uri. Prin continuarea navigării, eşti de acord cu modul de utilizare a acestor informații.ÎNCHIDE